Kiedyś nie do pomyślenia było, aby
światowej sławy osobowości mody (projektanci, modele, dziennikarze, gwiazdy showbiznesu
będące ikonami mody) „zniżyły się” do poziomu street wear’u i nawiązywały
współpracę z sieciówkami. Dziś jest to standardowe posunięcie przy
projektowaniu kolekcji, która ma trafić do masowej produkcji i milionów sklepów
danej marki na świecie. Z jednej strony kolekcja jest limitowana (o
ograniczonej liczbie projektów), co nadaje jej ekskluzywnego charakteru, zaś z
drugiej dostępna „dla każdego”, gdyż będzie ją można kupić prawie wszędzie na
świecie. Jakość i ceny są wyższe niż w przypadku standardowych kolekcji dostępnych w danej
sieciówce, ale w zamian za to marka zyskuje rozgłos i prestiż, zaś klient ma
szansę zakupić ciuch sygnowany znanym nazwiskiem.
Mistrzem w tego typu kooperacjach jest
H&M, dla którego projektowali już m.in. Stella McCartney, Karl Lagerfeld,
Versace, Alexander Wang (najnowsza współpraca) i wielu innych. Innymi przykładami są takie
marki jak River Island (współpraca z Rihanną) czy Adidas łączący siły z Jeremym
Scottem bądź Ritą Orą. Przykładów można namnażać w nieskończoność. Dlaczego
sieciówki decydują się na takie posunięcie? Ponieważ limitowane kolekcje zaprojektowane
przez światowej sławy projektantów/muzyków/itd. rozchodzą się w tempie
ekspresowym.
Nareszcie i polskie marki ruszyły śladem
zagranicznych sieciówek i sięgnęły po dodatkowe wsparcie w procesie
projektowania. I to nie byle jakie wsparcie! Mimo, że nie jest projektantką to
podziwia ją cały świat mody za jej świetne sesje i prywatne looki. Znajduje się
na szczycie rankingu najlepszych modelek, jak również jest zaliczana do ikon stylu, które inspirują tysiące kobiet na całym świecie. Nic dziwnego, że to
właśnie do niej zwróciła się marka Mohito. O kim mowa? Oczywiście o Anji Rubik
i jej Exclusive Collection stworzonej dla Mohito.
Od pewnego czasu było wiadomo o
nawiązaniu tej współpracy, jednak wszelkie szczegóły były trzymane w wielkiej
tajemnicy. Z czasem zaczęły ukazywać się kolejne etapy prezentujące efekty
współpracy Anja Rubik x Mohito. Poniżej znajdują się zdjęcia z kampanii Anja
Rubik Exclusive Collection dla Mohito, której twarzą została sama „projektantka”.
Autorką zdjęć jest Paola Kubacka, zaś sesja miała miejsce w Nowym Jorku.
Po wypuszczeniu w świat zdjęć z kampanii
nadszedł czas na oficjalne zaprezentowanie kolekcji w trakcie pokazu. Doszło do
niego 6 listopada w nowoczesnych i luksusowych wnętrzach Ufficio Primo.
Zainteresowanie pokazem było tak wielkie, że dla niektórych gości zabrakło
miejsc siedzących, zaś ci, którym przydarzyło się małe spóźnienie dostali się
do środka dopiero po zakończeniu pokazu. Wielka szkoda, gdyż było to ponoć
najgorętsze wydarzenie sezonu. Za stylizację odpowiadała Agnieszka Ścibior
(znana polska stylistka odpowiadająca za sesje dla takich magazynów jak Vogue
Thailand, Marie Claire FR czy Viva Moda). W pierwszych rzędach można było wypatrzeć
twarze polskiego świata show-biznesu (zarówno te, które zapracowały na to aby
do niego należeć, jak i te które chyba z przypadku się tam znalazły). Wśród
nich można było odnaleźć również Roisin Murphy, która była nie tylko gościem
pokazu, ale również zamknęła wieczór swoim występem.
Na co postawiła Anja w swojej
kolekcji dla Mohito? Na klasyczne białe koszule, seksowne, lekko prześwitujące
czarne koszule, pojawią się również spodnie z frędzlami (ponoć stały się obiektem
pożądania wielu fashionistek), jak i te z rozszerzanymi nogawkami. Do tego
dochodzą proste t-shirty i sukienki o prostych krojach, jak również oversizowe
swetry i płaszcze. Nie zapomnijmy przy tym o srebrnych bomber jackets, które
podejrzewam, że zrobią furorę i najszybciej wyprzedadzą się.
Jednak Anja nie zaprzestała tworzenia
kolekcji na samych ciuchach. Zdecydowała się ją rozbudować o akcesoria takie
jak buty, plecaki, kapelusze czy srebrne kopertówki. Skąd pomysł na to aby
stworzyć pełną kolekcję? Jak twierdzi sama Anja Rubik:
"Bardziej
niż kolekcję w tradycyjnym znaczeniu, chciałam pokazać zestaw ikonowych,
wyprzedzających trendy basic’ów . Zaprojektowałam kolekcję ready-to-wear wraz z
akcesoriami, które moim zdaniem każda kobieta powinna mieć w swojej garderobie:
wyrafinowną i szykowną."
(cytat
ze strony LPP).
A jak to będzie wyglądało z cenami? Najtańsze
dodatki kosztują 59,99 zł. Ubrania (np. koszule, wełniane swetry i żakiety)
kosztują od 99,99 do 349, 99 zł. Najdroższe są spodnie ze skórzanymi elementami
- ich koszt to bagatela 699,99 zł. Czyli nie zbankrutujemy na zakupie kolekcji pochodzącej
spod „igły” Anji Rubik. Mimo, że sama kolekcja jeszcze nie trafiła do sprzedaży
to zainteresowanie wokół niej wskazuje na to, że szykuje się wielki sukces
sprzedażowy. Wszystko okaże się 14 listopada, gdy kolekcja Anja Rubik x Mohito
oficjalnie trafi do sklepów.
Macie już upatrzone jakieś ciuchy/dodatki
sygnowane AR bez których Wasza szafa nie będzie mogła się obejść? Osobiście czuję lekki niedosyt przygotowaną kolekcją. Jestem świadoma nakładanych przez markę Mohito ograniczeń (w końcu kolekcja musi być kompatybilna z ogólną ideą marki i pozostałymi kolekcjami przygotowanymi na nowy sezon), ale gdzieś w tym zabrakło mi trochę tego nonszalanskiego stylu, który Anja reprezentuje na codzień. Oczywiście wszystko ma swoje jasne strony, których dopatrzyłam się również tutaj. A mianowicie białe koszule odsłaniające ramiona? Rewelacja :) proste, ale z pazurem. Oversizowe swetry? Jestem totalnie za - nie ma nic lepszego na zimę niż sweter w którym można się zatopić. Coś jeszcze? Kapelusze! Każdy kto mnie zna wie, że jestem total hat lover, więc jakże mogłabym się im oprzeć. Nie pozostaje mi więc nic innego jak 14 listopada wybrać się do Mohito i zostawić trochę moich ciężko zarobionych pieniędzy. Widzimy się na zakupach :)
źródło zdjęć: google.pl, elle.pl