Za
oknami nie ma jeszcze śniegu, wszyscy wpadliśmy w szał przygotowań do świąt, a
największe domy mody zaczęły atakować nas swoimi kampaniami na wiosnę/lato
2015. Uwielbiam ten aspekt mody - jej wybieganie w przyszłość. Niektórym wyda się to zapewne dziwne,
aby aż z takim wyprzedzeniem prezentowane były trendy na następny sezon. Jednak
dla mnie ma to wymiar optymistyczny, jak również oswajający - przygotowuje nas
na to co nadchodzi, daje czas na przekonanie się do nawet najdziwniejszych
trendów, jak również uzupełnienie szafy w sposób racjonalny (bez tracenia jednorazowego
majątku) w must have'y kolejnego sezonu. I właśnie jedną z ciekawszych
kolekcji, jak również kampanii na wiosnę/lato 2015 zaprezentowało Burberry.
Marka, która chyba każdemu kto chociaż trochę zna się na modzie od razu
przychodzi na myśl, gdy pomyśli o modzie brytyjskiej. Burberry to kwintesencja
brytyjskiego stylu. W końcu kto nie kojarzy słynnych trenczy z podszewką w
kratkę?
W
najnowszej sesji reklamowej pojawiły się Naomi Campbell (ikona modelingu),
brytyjska top modelka Jourdan Dunn (ostatnio mogliśmy oglądać ją w pokazie
Victoria's Secret) oraz dwóch utalentowanych muzyków - George Le Page (z Of
Empires) i George Barnett (z These New Puritans). Oczywiście autorem zdjęć jest
Mario Testino (to już prawie tradycja, że to właśnie ten światowej sławy
fotograf mody przygotowuje sesje reklamowe domu mody Burberry). Niemały wkład w
powstanie kampanii miał także główny projektant Burberry - Christopher Bailey,
który poza tym, że odpowiada za kreatywną wymiar marki, to obecnie pełni
również funkcję CEO (dyrektora generalnego) tego domu mody.
Burberry
to nie tylko znak rozpoznawczy mody brytyjskiej, ale również dom mody z misją,
która dotyczy promowania brytyjskiej kultury i wspierania rodzimych talentów, jak również sięgania po niestandardowe rozwiązania, aby wyprzedzić swoją konkurencję. Między innymi Burberry było pierwszą marką, która w czasie rzeczywistym prowadziła relację w mediach społecznościowych ze swojego pokazu za pomocą iPhone'a - tym samym zdominowując #LFW w SM.
Christopher Bailey pomógł wylansować m.in. takich muzyków jak Jake Bugg czy Tom
Odell, jak również wspierał karierę modelek nominowanych do British Fashion
Awards 2013: Edie Campbell, Cary Delevingne i Sam Rollinson. Ponadto nie boi
się podejmować ryzyka i angażować do swoich kampanii mało znane nazwiska:
Matildę Lowther, Jean Campbell czy Callum Ball'a ("gwiazdy" kampanii
wiosna/lato 2014 Burberry). Christopher Bailey lubi również sięgać po
niestandardowe rozwiązania - przydarzyło mu się zaangażować do jednej ze swoich
kampanii syna Victorii i David'a Beckhamów - Romeo. Jedno jest pewne - Burberry
mocno wspiera swoje rodzime talenty i nowe gwiazdy marki są skazane na sukces,
bo nic nie otwiera tylu drzwi w świecie mody co przychylność projektanta.
Poniżej znajdziecie materiały ze wcześniejszych kampanii reklamowych
przygotowanych dla Burberry.
Kampania Burberry wiosna-lato 2014 (Callum Ball, Malaika Firth, Mathilda Lowther, Jamie Campbell Bower, Neelam Johal, Leo Dobson i Jean Campbell), fot. Mario Testino
Kampania Burberry jesień-zima 2014/2015, fot. Mario Testino - Cara Delevingne, Suki Whaterhouse
Romeo Beckham, Charlie France i Edie Campbell w kampanii Burberry, wiosna-lato 2013
Burberry Autumn Winter 2012 Ad Campaign featuring Gabriella Wilde and Roo Panes
Burberry's Spring/Summer 2012 campaign features Eddie Redmayne and Cara Delevingne
Cara Delevingne & Kate Moss - fragrance campaign 2014
Prywatnie
główny projektant marki przyjaźni się nie tylko z osobowościami brytyjskiej
sceny modowej (fotografami, modelkami itd.), ale również z przedstawicielami
świata popkultury.
Na zdjęciu Christopher Bailey m.in z Anną Wintour, Victorią Beckham, Kate Hudson itd.
Na zdjęciu m.in. Sienna Miller, Cara Delevingne, Claire Danes, Emma Watson.